up

Muffinki piernikowe

Czy można sobie wyobrazić idealną babeczkę z niskim IG ? Taką, którą można zjeść na drugie śniadanie lub deser? Oj tak! Polecam wszystkim insulinoodpornym oraz tym, którym zależy na zdrowych przekąskach bez białego cukru. Przepis wymyśliłam około 30 tc (tygodnia ciąży). Miałam to nieszczęście (a po czasie uważam, że może i szczęście), że dołączyłam do grona tzw. „Słodkich Mam”. Bardzo ładne określenie dla ciężarnej z stwierdzoną cukrzycą ciążową. W moim przypadku od samego początku 9 miesięcznej przygody odrzuciło mnie od wszelkich słodkości. Jednak cukier to nie tylko ten w cukierniczce… Początkowo nie umiałam sobie poradzić w kuchni. Biała mąka, ryż, a nawet ziemniaki – przyzwyczajenie, codzienność w domowym menu. Trzeba było wprowadzić kuchenne rewolucje…

Zachcianki ciążowe chodziły za mną jak cień. Słodkie mamy mają je jak każda inna. Marzyłam o miękkiej, puszystej i mokrej muffince 🧁🍫 no i zrobiłam. Jest dobre! Teraz uważam, że cukrzyca nauczyła mnie wielu pozytywnych rzeczy.

A ten przepis wprowadzam na stałe do menu!

Składniki:

▪️ 1 szklanka mąki orkiszowej
▪️ 2 łyżki mąki z orzechów włoskich (opcjonalnie)
▪️ 2 jajka
▪️ 2 łyżki erytrolu
▪️ 1/2 łyżeczki proszku do pieczenie
▪️ 1 łyżeczka sody
▪️ 1 łyżka naturalnego kakao
▪️ 1 łyżka przyprawa do piernika
▪️ 1 mały jogurt naturalny
▪️ 1/4 szklanki oleju sezamowego
▪️ 1 małe słodkie jabłko 🍎
▪️ Masło orzechowe 100%🥜

Do posypania na wierzch:

▪️ 1 kostka gorzkiej czekolady na porcje
▪️ garść migdałów

Białka ubić na sztywno. Jabłko zetrzeć na grubych oczkach tarki. Wszystko razem wymieszać delikatnie jak na biszkopt. Masło orzechowe dodać jako nadzienie. Do pieczenia użyłam ramekinów o średnicy 10 cm.
Piec w 180°C około 35 min

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *